Resultaten

Vanaf 1996 hebben we als adviseur voor tientallen klanten gewerkt met in totaal meer dan honderden opdrachten. Vanuit al deze persoonlijke ervaringen kiezen we 6 opdrachten die exemplarisch zijn voor onze manier van werken. En waar zowel klanten als ook wij zelf met sprankeling in de ogen op terugkijken.

RDW

De RDW zat midden in een reorganisatie. Managers moesten solliciteren op nieuwe functies. Alles was geregeld, uitgedacht en goedgekeurd.Onder tafel was het oorverdovend stil….

Samen met het management hebben we een serie meetings georganiseerd over het aangaan van transities. Open, eerlijk en transparant. Pas toen kon de verandering geïncorporeerd worden.

Aegon

Alle managers van Aegon voerden gesprekken vanuit een vaste HR cyclus. Dit kan en moest anders; meer dialoog en de echte verbinding aangaan.

In een setting van kleine groepen met een mengeling van CEO en teamleiders gingen we gelijkwaardig in dialoog; met verbazing, nieuwsgierigheid en begrip.

Zo hebben zij ervaren dat echt contact betekenis geeft, ook aan de zakelijke invulling van het dagelijkse werk.

UniCarriers

UniCarriers is ontstaan uit een samengaan van verschillende bedrijven.

Samen met het interne ontwerpteam hebben we het voor elkaar gekregen de verschillende bloedgroepen dezelfde kant op te laten gaan. We maakten hierbij gebruik van het systeemdenken en de teamontwikkelingsfasen van Tuckman. Resultaat is dat afstanden van locaties overbrugbaar bleken en een omslag plaats kon vinden voor daadwerkelijke samenwerking.

Ebicus

Ebicus is een klein ICT bedrijf in detachering dat wil groeien. De eigenaar is de grote stimulator, maar wil meer afstand.

Door teamontwikkeling kon een nieuw MT uitgroeien tot een team met eigen verantwoordelijkheden en bevoegdheden. De eigenaar wordt coach en het MT pakt de leiding.

Rabobank

Interne reorganisaties bij de Rabobank zijn aan de orde van de dag. Dat brengt onzekerheid met zich mee. Afwachten is echter (niet altijd) een gewenste aanpak.

Tijdens de reorganisatie hebben we met een HPO (High Performance Organization) team allerlei initiatieven georganiseerd, waaronder het delen van ambities en ‘de ideale baan’. Tegen de stroom -van afwachten- in. Resultaat is vasthouden aan teamspirit en meer eigenaarschap.

BAM

De BAM wil managers klaar stomen voor de toekomst onder andere door een jaarlijks internationale mini MBA op maat. Strategie en finance worden afgewisseld met Leiderschap en teamvorming.

Tijdens deze meetings ontwikkelt de cultuur zich via een ijzersterk netwerk van de BAM. Met de inzet van onze programma’s groeien managers door tot wijze leiders met visie op de toekomst.