Vanaf 1996 hebben we als adviseur voor tientallen klanten gewerkt met in totaal meer dan honderden opdrachten. Vanuit al deze persoonlijke ervaringen kiezen we 6 opdrachten die exemplarisch zijn voor onze manier van werken. En waar zowel klanten als ook wij zelf met sprankeling in de ogen op terugkijken.
Nationale Nederlanden heeft het rekencentrum met ruim 60 actuarissen in Budapest gevestigd.
De vraag aan The Changing Company was om een Intern Consultant Centrum (ICC) op te richten zodat de actuarissen nog meer toegevoegde waarde konden leveren voor de rest van NN. Met dit internationale team zijn we twee jaar intensief opgetrokken: teamsessies in Budapest gecombineerd met individuele coaching en digitale groepsopdrachten.
Resultaat was een ICC met dedicated en enthousiaste professionals die in staat zijn het netwerk binnen NN uit te breiden en behoefte van interne klanten te matchen met hun expertise vanuit Budapest.
Het eScience Center biedt digitale ondersteuning bij wetenschappelijk onderzoek. Dat klinkt misschien wat droogjes maar is uitermate boeiend als je erin duikt. Data is immers het nieuwe goud. Bovendien werken er bijna evenveel mensen als nationaliteiten bij het eScience Center. De organisatie is in een paar jaar tijd enorm gegroeid (van 20 richting de 100 wetenschappers).
De vraag aan The Changing Company was om advies uit te brengen over een nieuwe organisatie structuur met een heldere positionering van bestuur en managers met een passende leiderschapsstijl.
We zijn aan de slag gegaan met een ontwerpteam van keyplayers uit de organisatie waarin veel (heel veelJ) invalshoeken op tafel kwamen. Resultaat was dat we helder advies over de nieuwe organisatie structuur konden presenteren met daaraan gekoppeld een interactieve werkconferentie voor de hele organisatie zodat er betrokkenheid ontstond op de nieuwe koers.
Nestle is een wereldwijde voedingsmiddelenbedrijf: koffie, babyvoeding, chocolade, water en ga zo maar door.
We werden gevraagd door het sales team van koffie en chocolade om de samenwerking onderling en met andere teams te versterken. In een bijzondere setting op een afgelegen boerderij in Abcoude en vervolgens in het oude centrum van Den Bosch zijn we aan de slag gegaan met kernwaarden en ambities van de organisatie. Die hebben we vertaald naar het team en naar iedereen persoonlijk met intervisie en presentaties.
Resultaat was dat het team de focus kon versterken en daardoor met meer commitment gemeenschappelijk kon optrekken.
Ebicus is een klein ICT bedrijf in detachering dat wil groeien. De eigenaar is de grote stimulator, maar wil meer afstand.
Door teamontwikkeling kon een nieuw MT uitgroeien tot een team met eigen verantwoordelijkheden en bevoegdheden. De eigenaar wordt coach en het MT pakt de leiding.
Interne reorganisaties bij de Rabobank zijn aan de orde van de dag. Dat brengt onzekerheid met zich mee. Afwachten is echter (niet altijd) een gewenste aanpak.
Tijdens de reorganisatie hebben we met een HPO (High Performance Organization) team allerlei initiatieven georganiseerd, waaronder het delen van ambities en ‘de ideale baan’. Tegen de stroom -van afwachten- in. Resultaat is vasthouden aan teamspirit en meer eigenaarschap.
De BAM wil managers klaar stomen voor de toekomst onder andere door een jaarlijks internationale mini MBA op maat. Strategie en finance worden afgewisseld met Leiderschap en teamvorming.
Tijdens deze meetings ontwikkelt de cultuur zich via een ijzersterk netwerk van de BAM. Met de inzet van onze programma’s groeien managers door tot wijze leiders met visie op de toekomst.